INTERVIEW | Makyaj Artisti Rıfat Yüzüak ile Keyifli Sohbet

Türkiye'nin önde gelen make up artist'lerinden Rıfat Yüzüak'ın The Style Digger'ın ilk konuğu olmasının haklı gururunu yaşıyorum. Çok uzun zamandır işlerini ve blog'undan yaptığı faydalı paylaşımlarını severek takip ettiğim Rıfat Yüzüak, 2015'in makyaj trendlerinden kadınların yaptığı makyaj hatalarına kadar pek çok sorumu yanıtladı. Kendisini daha yakından tanımak ve makyaj tüyolarını öğrenmek isteyenler için lafı fazla uzatmıyor ve sizi Rıfat Yüzüak ile baş başa bırakıyorum.


Önce seni kısaca tanıyabilir miyiz?

Ben Rıfat Yüzüak. Yaklaşık 10 senedir kozmetik sektöründeyim. Bunun son 5-6 yılı profesyonel olarak makyaj yapıyorum. Bunun dışında 6 yıldır web sitemde bildiklerimi insanlarla paylaşıyorum ve markalarla yoğun projeler gerçekleştiriyorum.

Profesyonel yaşantıma ilk olarak fashion week'ler ile başladım. Türkiye'de gerçekleştirilen hemen hemen tüm fashion week'lerde çalıştım. Bununla beraber Roberto Cavalli, Missoni, Ferragamo, Vivienne Westwood gibi dünyaca ünlü modacıların backstage'lerinde Lily Donaldson, Jessica Stam, Monika "Jac" Jagaciak gibi top modellerle çalışma fırsatı yakaladım.

Kanada Toronto'da body painting ve beauty make up eğitimi aldım. Türkiye'de ve dünyada tanınmış birçok make up artist'in workshop'larına katıldım. İlk olarak Christian Dior ile başladığım kozmetik hayatıma M.A.C ile devam ettim. Giorgio Armani Türkiye'nin 1,5 yıl boyunca make up artist'i oldum. Bioderma H2O'nun  3 yıl boyunca elçisi oldum ve beraber çok  önemli projeler geliştirdik. Avon, Oriflame gibi markalara da dönemsel olarak projeler geliştirdim. 

Şehir şehir gezip Anadolubank ve Oriflame gibi büyük şirketlerin çalışanlarına makyaj, müşteri ilişkisi, satış ve iletişim üzerine seminerler verdim ve zaman zaman kurumsal firmalar için seminerler vermeye devam ediyorum. Bu yıl ise Max Factor Global ile Türkiye'nin en büyük make up artist anlaşmasını gerçekleştirerek, markanın 100 yıllık güvenilirliğini destekleyecek projeler hazırlıyorum.


Çalıştığın ünlüler arasında hangi isimler var?

Çalıştığım ünlüler o kadar fazla ki hepsini hatırlamam mümkün değil.  Ama uzun bir süredir Ebru Gündeş ile çalışıyorum. Onun dışında Gülben Ergen, Hülya Avşar, Ajda Pekkan, Göksel, Serenay Sarıkaya, Fahriye Evcen, Demet Akalın gibi ünlülere ve aklıma gelmeyen birçoğuna severek makyaj yaptım, yapmaya da devam ediyorum. :)

Keşke makyajını yapsam dediğin bir isim var mı?

Rihanna, Madonna falan sanırım. :)

Mesleğine dair en sevdiğin şey?

İnsanlara güzelliğin kendilerinde olduğunu göstermek, onları makyaja ihtiyaçları olmadığını kanıtlayacak kadar natürelleştirmek, makyaj ve güzellik konularında kendilerini bulmalarını sağlamak için çok çalışıyorum. En sevdiğim şey de bunları fark ettiklerindeki mutlulukları.


Peki bir make up artist olarak ilk işini hatırlıyor musun? Biraz Bahsedebilir misin?

Tabii ki hatırlıyorum. :) İlk işim 2009'daki fashion week idi. Bütün defilelerde hayatımda hiç çalışmadığım kadar çok çalışıp hiç yorulmamıştım. Defilelerin tamamının test artist'i idim. İlk işim; ürün sorumluluğu, key artist asistanlığı, görsel takibi gibi bir sürü görevi üstlenmek ve Özge Ulusoy, Ece Sükan, Ahu Yağtu, Serenay Sarıkaya gibi modellere makyaj yapmaktı.

Defile haftasından sonraki hafta ise ilk kez bir dergi çekimine gidip 3 oyuncuya makyaj yapmıştım. İlk çekim işim de buydu ve sonrası hiç kesilmedi. :)

Gözlemlediğin kadarıyla kadınların yaptığı en büyük makyaj hataları neler?

Kendilerini makyajın arkasına saklamak. Oysa makyaj, kendini ortaya çıkarmak için yapılmalı.

Her kadının bilmesi ve uygulaması gereken bir makyaj tüyosu verebilir misin?

Bronz mat bir pudra ile yüzlerini ve gözlerini gölgeleyip bol maskara uygulayabilirler.


Bir kadın sence hangi makyaj malzemesini almadan sokağa çıkmamalı?

Öyle bir kural yok ama ruj, gloss, lip balm gibi ürünler ve bir kapatıcı ise yarayabilir.

Çok kuru ya da yağlı ciltleri makyaja hazırlamak için  ne yapmak gerekir?

Yağlı ise temizlemek yeterli bence. Kuru ise öncesinde nemlendirmek iyi olur.

Takma kirpik kullanmadan uzun ve gür kirpiklere sahip olmak için uygulanabilecek bir makyaj hilesi var mı?

Maskarayı asla kirpiklere bastırmadan hafif hareketlerle defalarca tamponlamak. 


Şehir hayatının yoğun temposunda sabah yaptığımız makyajı tüm gün, hatta bir davete giderken bile kullanmak zorunda kalabiliyoruz. Böyle zamanlarda yüzün parlamaması ve makyajın dağılmaması için nelere dikkat etmeliyiz?

Ne kullanırsanız kullanın; eğer mümkün olduğunca az kullanır ve cilde iyice yedirirseniz, makyajınız bozulmaz.

2015 yazında bizi hangi makyaj trendleri bekliyor?

Doğallık ön planda yine. Bununla birlikte ışık var; ama o ışığın saydam ve natürel ürünlerle elde edilmesi lazım. Renk olarak ise soğuk renkler, kum bronzu ve mat turuncular öne çıkacak.