ON THE ROAD | Dünyadaki Cennet; Ohrid


2015 yılına Ohrid'de girdim. Her şeyde olduğu gibi bunda da ani bir kararla, tamamen plansız bir şekilde, bavulumu alelacele yaparak -hatta belki birtakım eşyaları bavula tıkıştırarak demek daha doğru olacak- soluğu Ohrid'de aldım. Hayatımın en güzel kararlarından biriydi. Üzerinden nereden baksan iki ay geçti, ama Ohrid'in üzerimde bıraktığı etki hala geçmedi.


Ohrid, dünya üzerindeki cennet. Cennet gibi falan da değil; düpedüz cennetin ta kendisi. Kartpostal gibi bir şehir, sanki bütün şehri baştan sona "Şuraya da mutlu bir ağaç konduralım. Buraya da tatlı bir göl çizelim" diye diye Bob Ross çizmiş. Fotoğraf çekmeye doyamıyorsunuz, baktıkça bakasınız geliyor, Harikalar Diyarı'nda bir Alice olmak böyle bir şey herhalde diyorsunuz.


Ohrid'e gitmek için önce Üsküp'e uçuyorsunuz, oradan da Ohrid'e giden bir otobüse biniyorsunuz. Normalde bu yolculuk 3-3,5 saat kadar sürüyor ama ben Ohrid'e 6 saate yakın bir süre zarfında varabildim. Bunun nedeni ise yoğun kar yağışıydı. Kar o kadar yoğundu ki; Üsküp-Ohrid yolu arasında 2-3 aracın yolda kaldığına bile şahit oldum. Söylenene göre kar benimle eş zamanlı gelmiş Ohrid'e. Birçok insan bunu kötü bir talih olarak yorumlayabilir belki ama ben bundan aşırı keyif aldığımı itiraf etmeliyim. Fotoğraflarda da görüldüğü üzere, her yer bembeyaz ve huzur doluydu.



Ohrid, Makedonya'nın en çok turist çeken şehri. Yazları şehir tıklım tıklım oluyor, turistten geçilmiyormuş. Pek benlik değil yani. Ben şehirlerin sezon dışı, bütün o kalabalıktan arındırılmış duru hallerini ve şehirde yalnızca lokallerin bulunduğu zamanlarını daha çok seviyorum.


Ohrid'e neden gitmeli? Gitmek için tonlarca neden sayabiliyorken, aksi yönde tek bir sebep bile bulamıyorum da ondan. Konum olarak bize çok yakın, hafta sonu kaçamağı yapmak için bile gidilebilir. Bizden vize de talep etmiyor. Üstelik inanılmaz ucuz. Harika şarapları (Tikves bölgedeki en ünlü şarap markalarından), gölün etrafına sıralanmış muhteşem manzaralı çok şirin cafe'leri var. Büyüleyici güzelliğinden bahsetmiş miydim?

Gideceklere Not: Belverede'de yemek yemeden, Liquid'de dans etmeden dönülmesin.